Få månedlig bloggoppdatering

des 12.2019

Få kontroll på varelageret på 1-2-3

Synes du at det er vanskelig å få til god lagerlogistikk i bedriften din?  Det er faktisk ikke så mye som skal til for å ta tilbake kontrollen, men du må være villig til å ta noen grep. 

nov 28.2019

Q&A med «Hekta på tur»

I 2011 startet Rune Kjeldsen på sin livs reise da han bestemte seg for å starte nettbutikken «Hekta På Tur». Åtte år senere selger han utstyr til turglade mennesker for 40 millioner i året.

nov 14.2019

Nisjebutikkenes dag: Q&A med Gøril H. Florvaag

Lørdag 30. november markerer butikker over hele Norge "Nisjebutikkens dag" som en motvekt til Black Friday. Initiativet er det butikkutvikler Gøril H. Florvaag som står bak. Vi har stilt Gøril 3 spørsmål om Nisjebutikkens dag for å få mer innsikt i...

okt 31.2019

Reparering for Framtiden

I år ønsket vi i Shoplabs å gjøre noe mer enn å kun boikotte Black Friday. Vi ville bidra til en sak som kjemper for å motvirke unødvendig forbruk. Derfor skal vi hele november oppmuntre andre til å donere til Framtiden i våre hender og kampanjen...

okt 18.2019

Sirocco: Tidløs på Teie

I dag endres landskap og vante omgivelser fortere og fortere i trå med den utålmodige teknologien. Det som var nytt i går, er allerede gammelt nytt i dag. For mange blir livet enklere, men for mange i butikkbransjen blir det tøffere å konkurrere mot...

okt 10.2019

Selma Oline: Fra kjeller til sky på Nøtterøy

Da Trine Schøyen tok over Selma Oline på Nøtterøy for ti år siden, startet de med lokaler i kjeller uten særlig synlighet, til nye lokaler og en stilig nettbutikk. Sammen reflekterte vi rundt ulike utfordringer moderne butikkdrift kan by på, og...

okt 4.2019

Et brøl for Løkka: Luck Oslo

Uavhengig butikkdrift kan sies å være et slags kraftfor for nytekning, innovasjon – og klima. Derfor hyller vi de frittstående butikkene på Løkka i denne minibloggserien!

okt 1.2019

Bopis & Boris: 3 tips vi tar med oss fra Handelskonferansen 2019

"Handelen dør ikke. Den endrer seg. Slik den alltid har gjort." Handelskonferansen 2019 brakte med seg optimisme og oppmuntring til butikkevolusjon via endring og tilpasning. BOPIS & BORIS kan være redskapet du trenger for å gjøre nettopp det.

Instagram feed