Få månedlig bloggoppdatering

jul 31.2020

Er SEO for nettbutikker verdt det?

Hvis du driver en nettbutikk, eller drømmer om å starte en, har du helt sikkert fått med deg SEO (søkemotoroptimalisering). I denne artikkelen går vi ikke i dybden på hva SEO er eller hvordan det funker, vi fokuserer heller på om det er verdt det...

jul 24.2020

Få kundene til å bli lenger i din butikk

Her på Butikkbloggen skriver vi mye om hvordan butikker kan nå flere på nett og drive mer trafikk til butikken. Gjennom intervjuer med butikkeiere og litt egen research begynner vi å få et ganske klart bilde på hva som funker. Men dette innlegget...

jul 17.2020

Etter 100 år tiltrekker denne butikken seg fortsatt nye kunder

Black Cat i Oslo er Norges eldste tehus, det åpnet i 1905 i Grensen i Oslo. Den gangen het butikken “Grændsen Kaffe og te-forretning”, men etter at osloborgere så den, nå ikoniske, svarte katten som var avbildet i utstillingsvinduet begynte de å...

jul 10.2020

Sjekkliste for å åpne en pop-up butikk

Du er fast bestemt på at å åpne en pop-up butikk er tingen for deg. Det eneste som står mellom deg og din helt egen pop-up butikk full av både varer og kunder er bare alt det praktiske. Men frykt ikke, vi har laget denne sjekklisten for å hjelpe deg...

jul 3.2020

Regnskap for butikker - fire råd fra to eksperter

En av de viktigste tingene å ha på plass når du skal drive butikk er regnskap. Derfor har vi i denne artikkelen samlet råd fra to eksperter på nettopp regnskap: Anders Skjetne, salgs- og markedssjef i Sand Økonomi, og Julie Wium Lie, markedssjef i...

jun 25.2020

38% av kunder har avbrutt kjøp på nett - løsningen er enkel

Det er ikke noe spørsmål om at den norske befolkning har blitt drevne på netthandel. I 2019 brukte vi ca. 80 milliarder kroner på varer og tjenester kjøp over nett. Videre så vet vi at 57% av befolkningen kjøper klær, sko og tilbehør på nett. Vi får...

jun 11.2020

6 steg for å åpne din nettbutikk

Du har bestemt hva du vil selge, navnet på butikken har du bestemt, og du har pengene til å komme i gang. Du er sikker på målgruppen din og du vet at du har noe å tilby dem. Det eneste som står mellom deg og din ferdige nettbutikk er den praktiske...

Instagram feed